Monday, May 14, 2012

Varvet

Pulsen stiger, förväntningarna höjs, man går in i sin bubbla, det är dags för tävling. Det är dags för mitt första Göteborgsvarv, dock inte som löpare. Denna gång fanns det inte i planeringen men i och med att jag befann mig på plats för evenemanget tänkte jag man i alla fall borde beskåda det. Så jag "tvingade" med tjejen (man kan ju muta med glass :)) ut och med kameran i högsta hugg begav vi oss iväg. Vi kom med spårvagn till Linné-platsen några minuter innan start så det blev lite stress innan vi tillslut hittade den blå linjen som är de 21097,5 metrarna. Väntade spänt och det tog inte många minutrar innan man kunde hör applåder och se den första ledarbilen. Sedan kom motorcyklarna med den Kenyanska ledarklungan, straxt därefter kom Adil och sedan Uhrbom och Kleist. Började spana efter mer bekanta ansikten och fick snart syn på Mustaniemi, Mattias Jonson, Anders Grahl med flera. Och så i ett huj var det över. Blev inte så mycket till bilder här. Vi begav oss bort till Linneplatsen igen och började vänta på att löparna skulle komma tillbaka. Varvet är en stor loop så det blev bara två foto-möjligheter. Stod straxt bakom 19km skylten. Kunde avnjuta både glass och sol innan första kenyan kom. Här kunde ja nu åtnjuta bättre möjligheter för fotografering då fältet var utspritt. Såg många lyckliga men plågade löpare. Man var inte långt ifrån att slänga kameran och börja springa, framför allt eftersom ja haft 3 ofrivilliga träningsfria dagar innan. Men jag hade ett "jobb" att göra. För er som vill se resultatet blev det ett litet bildspel som kan avnjutas nedan.



2 comments:

  1. Wow, vilka snygga bilder!
    Jag brukar också ta lite kort i de fall jag inte är med och springer, men de brukar inte bli lika bra som dina. Det ser ut som du har använt ett långt tele och stor bländare, stämmer det? Vad hade du för slutartid?
    Jag är inte med på dina bilder men måste vara rätt nära, ligger nog i sekvensen mellan Ullevi-tjejerna.

    ReplyDelete
  2. Tack tack! Letade igenom alla bilder jag tog. Du måste varit för snabb för du fanns tyvärr inte ibland dem.
    Använder oftast med 70x200 och bländare 2.8 så slutartiderna blir lite olika.

    ReplyDelete